domingo, 27 de marzo de 2016

DOS MESTRES A L'AULA O DESDOBLAMENT?


En la meva opinió crec que és molt millor que hi hagi dos professors dins l'aula, ja que si es comencen a separar els alumnes, es poden sentir diferents de la resta, també entre ells poden compartir moltes més experiències dins de la classe, com per exemple l'explicació d'una activitat oberta que pot tenir diferents solucions o bé diferents camins per dur-la a terme.


El principal objectiu és que els alumnes millorin progressivament amb el seu aprenentatge, cada un al seu ritme i sense obstacles en l'ensenyament. Per una part tenir dos docents dins de l'aula pot ajudar a millorar aquest aprenentatge per a tots els alumnes, tant els que necessiten suport com els que no. Tots estan coberts per un suport, tant sigui del tutor/a o el mestre/a de suport.


El més complicat és la planificació conjunta dels dos docents, ja que han d'estar dispostos a cedir a crítiques o opinions.


Per una altra banda, a part dels dos mestres dins l'aula, els desdoblaments no són tan mala idea, per exemple en el col·legi on estic fent pràctiques els desdoblaments són totalment inclusius, ja que són grups heterogenis. Les dues mestres que participen en aquests desdoblaments es coordinen amb la tutora per fer el mateix que el que fan dins de l'aula. Així una sola mestra té un grup més petit en el que pot estar pendent d'ell sense cap problema.


Encara així, en la meva opinió és molt millor tenir dos mestres dintre de l'aula, ja que garanteixen un millor suport per tot l'alumnat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario